پنجره های upvc | ایران یو پی وی سی

ساخت وبلاگ

درب و پنجره‌ها راه ارتباطی ساختمان‌ها با فضای بیرون هستند. این راه‌های ارتباطی علاوه بر زیبایی باید بتوانند عملکردهای گوناگونی را با کیفیت مناسب ارائه داده تا از نظر عملکردی بهینه باشند. در گذشته جنس پنجره‌ها چوبی بود. خیلی زود فلزات جای چوب را در ساخت درب و پنجره گرفتند. در میان فلزات نیز آلومینیوم به دلیل سبک وزن بودن و سایر مزایایی که داشت مورد توجه قرار گرفت. اما با آمدن درب و پنجره‌ یو پی وی سی ، عرصه برای سایر انواع درب و پنجره از همیشه تنگ‌تر شد؛ چراکه این محصولات تقریبا دارای تمامی مزایای محصولات قبلی بودند.
در این نوشته وب‌سایت ایران یو پی وی سی می‌خواهیم مقایسه مختصری میان پنجره یو پی وی سی و آلومینیومی داشته باشیم. اگر شما هم در فرآیند تصمیم‌گیری و انتخاب میان این دو جنس دچار تردید شده‌اید؛ بهتر است با ادامه این نوشته همراه ما باشید.

مزایا و تفاوت‌های پنجره یو پی وی سی و آلومینیومی

مهم‌ترین مزایای پنجره UPVC

اولین و مهم‌ترین مزیت این پنجره‌ها امکان ارائه آنها به صورت دو یا سه جداره است. داشتن شیشه‌های چند جداره برای ایجاد عایق صوتی و حرارتی بسیار مهم است. کاهش انتقال سر و صدا و حفظ دمای مطلوب در محیط و در نتیجه کاهش مصرف انرژی، از جمله مزایای این محصولات است. علاوه بر دو جداره بودن، خود جنس یو پی وی سی که در چارچوب این پنجره‌ها به کار می‌رود نیز عایق بهتری نسبت به سایر متریال‌ها از جمله آلومینیوم است.
مزیت دیگر پنجره یو پی وی سی سادگی نگهداری و تمیز کردن آن است. تنها کافی است یک دستمال مرطوب را روی چارچوب پنجره خود بکشید تا به راحتی آلودگی‌های موجود را تمیز کنید.
UPVC از هر نوع فلزی سبک‌تر است. این سبک بودن اجازه می‌دهد تا امکان دو یا سه جداره کردن آن ساده‌تر باشد. همچنین فرایند ساخت و نصب بسیار ساده‌تری نیز دارد. سبک بودن UPVC در طراحی انواع عملکردهای برای باز و بسته و کردن درب و پنجره به اشکال مختلف نیز بسیار موثر است.
دوام بالای یو پی وی سی ویژگی دیگر آن است که این روزها آن را محبوب کرده است. محصولات ساخته شده از یو پی وی سی در برابر خوردگی و سایر عوامل محیطی بسیار مقاوم هستند؛ و به طور میانگین بیش از 20 سال می‌توانند عمر مفید داشته باشند. پنجره‌های UPVC پوسیده و پوسته پوسته نمی‌شوند.
در نهایت تنوع طرح و رنگ به شما اجازه می‌دهد که بهترین پنجره‌ upvc ، مطابق با سلیقه و طراحی داخلی ساختمان خود داشته باشید.

مهم‌ترین مزایای پنجره آلومینیومی

بدون شک انتخاب ما میان پنجره یو پی وی سی و آلومینیومی، گزینه اول خواهد بود. اما این به معنی نامناسب یا بدون مزیت بودن پنجره‌های آلومینیومی نیست. گاهی در فضاهای خاص و به دلیل شرایط خاص، استفاده از پنجره‌های آلومینیومی نیز می‌تواند مزایایی داشته باشد. در ادامه به چند ویژگی جذاب این پنجره‌ها اشاره می‌کنیم.
آلومینیوم از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. همین ویژگی اجازه می‌دهد که فریم‌های پنجره‌ها نازک‌تر ساخته شده و همچنین پنجره‌هایی بزرگ‌تر داشته باشیم. این مزیت به‌خصوص در مراکز تجاری و اداری بزرگ می‌تواند راه‌کاری برای ساخت پنجره‌های بسیار وسیع با حاشیه کم باشد.
آلومینیوم از جمله فلزهایی است که در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. بنابراین می‌توانید از نظر دوام نیز به این محصول اعتماد کرده و مطمئن باشید که سال‌های سال به خوبی روز اول کار خواهند کرد.
قابل بازیافت بودن آلومینیوم مزیت دیگر آن است. این ویژگی آلومینیوم کمک می‌کند تا ارزش خود را حفظ نمایید. جالب است بدانید تنها 5 درصد از آلومینیوم قابل بازیافت نیست و باقی آن دوباره می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. انعطاف پذیری ویژگی دیگر آلومینیوم است که اجازه انواع طراحی‌های منحنی را به طراحان می‌دهد.
امیدواریم از این مقایسه استفاده کرده باشید. در نهایت این شما هستید که باید انتخاب کنید؛ اما بهتر است پیش از آن درباره نیازهای خود با یک مشاور خبره مشورت بگیرید.

پنجره های upvc | ایران یو پی وی سی...
ما را در سایت پنجره های upvc | ایران یو پی وی سی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محیا یوسفی iran-upvc بازدید : 298 تاريخ : دوشنبه 23 تير 1399 ساعت: 20:19

در ایران بخاطر اقلیم گرم خشک کم‌تر پیش می‌آید که از خانه‌هایی با سقف شیب‌دار استفاده شود. از این رو باز هم کمتر پیش می‌آید که از پنجره یو پی وی سی سقفی در بنایی بهره ببریم. اما این پنجره در بسیاری از ویلا‌ها و منطق کوهستانی می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای استفاده در بنا باشد.
در این مقاله سایت ایران upvc می خواهیم درباره پنجره‌ یو پی وی سی سقفی صحبت کنیم و موارد کاربرد آن را با هم مرور کنیم.از کودکی وقتی قرار بود خانه‌ای را نقاشی کنیم اغلب خانه‌ای را با سقف شیب‌دار طراحی می‌کردیم با دودکشی که از آن دود بر می‌خیزد و خودمان و پدر و مادر و خواهر و برادر‌هایمان را هم می‌کشیدیم که در حال بازی و شیطنت هستیم. تصور بسیاری از ما از خانه جایی است با سقف شیبدار بود. حال آن که در معماری ما تقریبا این نوع از سقف‌ها اجرا نمی‌شود. بجای آن در جایی مانند انگلستان این سقف خاص بسیار پر تکرار است.
خانه‌ای که با سقف شیب‌دار ساخته می‌شود عملا یک طبقه کامل دارد و یک نیم طبقه در بالا. چون شیروانی‌ به خصوص در مدل‌های غربی آن بلند و بزرگ ساخته می‌شود و زیر آن برای سکونت نسبتا جای مناسبی است. اما برای آن که شیروانی خانه را به یک مکان بسیار مناسب برای زندگی استراحت و حتی کار تبدیل کنید نیاز به یک المان بسیار مهم دارید و آن هم استفاده از انواع پنجره است.
این واقعیتی است که سقف های شیروانی را نمی‌توان تماما از جنس پنجره یو پی وی سی ساخت. هم هزینه آن بالا می‌رود و هم پروفیل‌های یو پی وی سی در زاویه‌های افقی طولانی مقاومت خوبی را از خود نشان نمی‌دهند و به اصطلاح شکم می‌دهند. اما با کار کردن 3 یا 5 پنجره یو پی وی سی در سقف و جبهه خانه می‌توانید یکی از زیباترین اتاق‌ها خانه خود را به وجود آورید.

پنجره یو پی وی سی سقفی چگونه به ساختن محیط شما کمک می‌کند

نقش پنجره یو پی وی سی سقفی در یک ویلا

جبهه خانه شما اگر رو به جنوب یا شمال باشد، شیروانی خانه رو به شرق یا غرب قرار می‌گیرد. از این رو اگر در زاویه مایل دو پنجره‌ در سقف کار کنید و یکی از آنها رو به شرق و دیگری رو به غرب باشد. نور روز می‌تواند در بیشتر ساعات به داخل اتاق زیر شیروانی راه یابد. از این رو به خصوص در فصول سرد مشکل گرمایش این اتاق تا حد زیادی در روز‌ها برطرف می‌شود. همین طور به خاطر عایق بودن قوی این مدل پنجره‌ دوجداره upvc هیچ هدر رفت گرمایی در خانه نخواهید داشت.
همان طور که می‌دانید هوای گرم خانه همیشه رو به بالا حرکت می‌کند و میل به خروج از راه سقف دارد. در فصل گرم با باز گذاشتن هر دو یا یکی از این پنجره‌ها می‌توانید تهویه خانه را به نحو بسیار خوبی انجام دهید. ضمنا با تنظیم ارتفاع و شیب سقف خانه به راحتی می‌توانید پنجره‌های سقفی را به گونه ای تنظیم کنید که منظره‌ای از بیرون را هم به شما نشان دهند. البته این کار کمی مهارت در طراحی کل ساختمان را می‌طلبد.

چند ویژگی مهم پنجره‌های سقفی که نباید از یاد ببریم

پنجره یو پی وی سی سقفی همیشه باید به وسیله لولا‌های مهار کننده باز شدن، کنترل شود. این پنجره‌ها در ضلع بالا خود و در طول باز می‌شوند. همین طور از آنجا که وزن پنجره رو به سمت پایین است در ساخت آنها باید از جک‌های کمک کننده به فرایند باز شدن و لولا‌های قفل دارد استفاده شود. به یاد داشته باشید که لولا‌های این پنجره‌ها باید قوی‌تر از دیگر انواع پنجره‌های یو پی وی سی باشد.
این لولا‌ها باید کیفیت و دوام خوبی نیز داشته باشند زیرا با هرز شدن آنها پنجره هیچ وقت باز نمی‌ماند و یا باز کردن آن به خاطر عمل نکردن جک بالابر بسیار سخت می‌شود.
هرگز نخواهید که این پنجره‌ها را با لولای به پهلو بسازید زیرا باز و بسته آن بسیار مشکل خواهید شد و البته ایمنی خانه را هم به خطر می‌اندازد زیرا دروازه ورودی بسیار خوب و بی‌دردسری از سقف برای ورود سارقان پدید می‌آورید. حال آن که اگر پنجره به صورت نیم باز شو یا ثابت باشد کار ورود به خانه تنها با شکستن بسیار پر سر و صدای پنجره امکان پذیر است. در صورت تمایل می‌توانید برای لایه میانی پنجره میله محافظ هم سفارش دهید که توانایی امنیتی آن را به اوج می‌رساند.
در طراحی و ساخت پنجره یو پی وی سی مورد علاقه تان تنها به رویای خانه خود فکر کنید زیرا ایران یو پی وی سی در کنار شماست.

پنجره های upvc | ایران یو پی وی سی...
ما را در سایت پنجره های upvc | ایران یو پی وی سی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محیا یوسفی iran-upvc بازدید : 298 تاريخ : دوشنبه 16 تير 1399 ساعت: 17:00

یکی از دلایل محبوبیت پنجره upvc در ایران و در بیشتر مناطق جهان تنوع مدل‌های این نوع پنجره است این پنجره‌ها با انواع و اقسام لولاها و یراق آلاتی که دارد، دست هر معمار داخلی و خارجی را برای طراحی بنا باز می‌گذارند تا طرحی را که در ذهن دارد، در هر ساختمانی پیاده کند. شما با داشتن دستی باز در انتخاب بهترین پنجره upvc می‌توانید ظاهر بنا و حتی شرایط و حس داخلی بنا را هم تغییر دهید.
اما مد معماری داخلی سبب می‌شود برخی از انواع پنجره upvc در جایی استفاده شود و برخی دیگر چندان طرفدار نداشته باشد. استفاده از این دسته از پنجره‌ها که در مد معماری شهر یا سرزمینی وجود ندارند، گاهی برای سازندگان و گاهی برای معماران و اجرا کنندگان طرح‌های معماری می‌تواند چالش برانگیز باشد.
در این مقاله ابتدا چند مدل نامتعارف پنجره upvc را معرفی می‌کنیم و در مقاله بعدی سایت ایران upvc به چالش‌های استفاده از پنجره های upvc ها متعارف در بنا می‌پردازیم.

انواع پنجره upvc که کمتر از آنها در ایران استفاده می‌شود

استفاده از لولاهای ما متقارن

یکی از آن چیزهایی که در پنجره‌های upvc همیشه دیده می شود، قرینه سازی است. مثلاً اگر پنجره شما دو لنگه داشته باشد باید دو لنگه پنجره شما در خلاف جهت هم باز شوند این موضوعی است که در بسیاری از پنجره‌ها دیده می‌شود. اما در پاره‌ای از موارد فضای داخلی به ما این اجازه را نمی‌دهد که از یک پنجره پی وی سی با لولاهای متقارن استفاده کنیم. در عین حال وجود یک پنجره دو لنگه در آن فضا ضرورتی چشم پوشی ناپذیر است. از این رو مهندسان تن به ساخت یک یا دو پنجره با لولای نامتقارن می‌دهند. که اگر ضرورت‌های فضای شما را درک کرده باشد، می‌تواند عنصری جالب و کارآمد باشد.

پنجره‌هایی با شکل عجیب

تا به حال پنجره شش ضلعی دیده‌اید؛ پنجره مثلثی چطور؟ این‌ها همه اشکالی است که در معماری امروز ما رواج ندارد و کمتر بنایی را می‌توان یافت که در ظاهر خود از این دسته اشکال استفاده کرده باشد. پس اگر ضرورت وجود این دسته از اشکال در ساختمان شما حس می‌شود باید یک سازنده قوی پیدا کنید که از پس ساختن این دسته از اشکال مشکل برآید.
معماران راه حل‌های زیادی را می‌شناسند که از پس چالش‌هایی از این دست برمی‌آیند اما به یاد داشته باشید که معماران بخشی از فرآیند ساخت بنا هستند و هیچ وقت به تنهایی نمی‌توانند این چالش‌ها را از سر بگذرانند.

یراق آلات عجیب

شاید دیدن پنجره‌ای که از کمر باز شود و یا پنجره قدی که لنگه‌هایش به صورت آکاردئونی جمع شوند؛ برای ما عجیب باشد اما در جای دیگر دنیا، استفاده از این لولا و طرح می‌تواند کاملا مرسوم باشد. پس شاید بتوان طرحی را که در شهرهای حاشیه لندن پیاده می‌شود در لواسان ایران هم پیاده کرد. اما این کار چالش‌های خود را دارد‌. به این دسته از چالش‌ها اکنون نمی‌پردازیم به‌جای آن درباره موضوعی صحبت می‌کنیم که قبل از دست زدن به هر کار عجیبی باید آن را در ذهن داشته باشید، و آن هم نبایدهای ساخت پنجره‌های upvc نامتعارف است.

نبایدهای طرح‌های متفاوت پنجره upvc

شما که این مقاله را می‌خوانید احتمال بسیار زیاد صاحب ملکی هستید که می‌خواهید برای آن درب و پنجره upvc سفارش دهید و معمار خانه شما نوع غیرمتعارف از این پنجره‌ها را برای خانه شما در نظر گرفته است. این که نظر تخصصی یک معمار حرفه‌ای و تحصیل کرده را در طراحی خانه خود رعایت کنید خوب است و بهترین کاری است که می‌توانید برای خانه‌تان انجام دهید ولی به یاد داشته باشید که پنجره upvc برای جلوگیری از هدر رفت گرما و سرمای خانه و مقابله با سر و صدا ساخته شده است. از این رو هر طرح عجیب و غریبی را می‌توان در یک خانه پذیرفت، اما باید توجه داشت که این طرح‌‌ها به هدف اصلی، از به کار بردن پنجره upvc در بنا لطمه‌ای نزند. امیدوارم با خواندن این مقاله بهترین انتخاب را داشته باشید.

پنجره های upvc | ایران یو پی وی سی...
ما را در سایت پنجره های upvc | ایران یو پی وی سی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محیا یوسفی iran-upvc بازدید : 336 تاريخ : يکشنبه 8 تير 1399 ساعت: 17:27

خبرنامه